klachten procedure

1. doel

Deze klachtenprocedure beschrijft hoe deelnemers aan trainingen van Boldworks een klacht kunnen indienen en hoe deze klacht wordt behandeld. Het doel is om klachten zorgvuldig, vertrouwelijk en tijdig af te handelen.

2. Indiening van een klacht

Een klacht kan schriftelijk of per e-mail worden ingediend bij:

Boldworks
Henry Dunantstraat 108, 7552 DK te Hengelo
info@boldworks.nl

De klacht moet voorzien zijn van:
- Naam en contactgegevens van de klager
- Datum
- Omschrijving van de klacht (training, datum, situatie)

3. Ontvangstbevestiging

Binnen 5 werkdagen na ontvangst ontvangt de klager een schriftelijke bevestiging van de klacht. Hierin staat de verwachte termijn van behandeling.

4. Behandeling van de klacht

De klacht wordt in eerste instantie behandeld door de trainer/opleider die verantwoordelijk is voor de training. Indien de klacht de trainer zelf betreft, wordt deze doorgestuurd naar een onafhankelijke derde (bijvoorbeeld een vaste externe klachtenfunctionaris of partner).

5. Termijn van afhandeling

De klacht wordt binnen 4 weken afgehandeld. Indien langere tijd nodig is, wordt de klager daarvan binnen deze termijn schriftelijk op de hoogte gesteld, met toelichting en nieuwe termijn.

6. Uitkomst

De klager ontvangt een schriftelijke reactie met de bevindingen en eventuele maatregelen. Alle klachten en de wijze van afhandeling worden geregistreerd en 1 jaar bewaard.

7. Beroep / externe klachteninstantie

Indien de klager zich niet kan vinden in de afhandeling, kan deze zich wenden tot een onafhankelijke klachteninstantie.

8. Vertrouwelijkheid

Alle klachten worden vertrouwelijk behandeld. Gegevens worden alleen gedeeld met direct betrokkenen.